Проєкт «Гендер у викладанні англійської мови (ELT): Міжнародне бачення, досвід і принципи»
Проєкт спрямований на практичний внесок у Ціль 5 сталого розвитку ООН щодо гендерної рівності (United Nations’ Sustainable Development Goal 5) шляхом визначення гендерних тем у викладанні англійської мови (ELT) у різних країнах світу. У проєкті беруть участь науковці 10 країн: Бангладеш, Ботсвани, Бразилії, Китаю, Колумбії, Індонезії, Марокко, Філіппін, України і В’єтнаму.
Протягом дії проєкту (2021 р. – дотепер) українською командою (проф. Г.В. Чеснокова і Н.А. Марущак), зокрема, проведено збір даних шляхом заповнення анкет для (1) учнів 13-14 років, (2) батьків учнів 13-14 років, (3) вчителів англійської мови, (4) директорів шкіл, (5) університетських викладачів англійської мови і (6) студентів – майбутніх вчителів англійської мови – 1 210 анкет загалом. Також проведено і проаналізовано онлайн інтерв’ю (1) учнів 14 років (2 особи), (2) батьків учнів 14 років (2 особи), (3) вчителів англійської мови (2 особи), (4) директорів шкіл (2 особи), (5) університетських викладачів англійської мови (2 особи) і (6) студентів – майбутніх вчителів англійської мови (2 особи).
Результати проєкту знайшли практичного відображення і застосування у таких навчальних посібниках, виданих British Council
- Gender Equality in English Language Teaching Practice: A Resource Book for Teacher Education (3 розділи написано студентами Факультету романо-германської філології);
- Gender-ing English Language Classes Across the Globe: Practical Lessons for Teachers (4 розділи написано студентами Факультету романо-германської філології).
Також підготовлено до друку 2 розділи у колективних монографіях (автори –Г.В. Чеснокова і В.В. Якуба; редактори – доктор В. Віана (Единбурзький університет, Велика Британія) і доктор Е. О’Бойл (Королівський університет Белфаста, Велика Британія)):
- English Language Teaching in Ukraine // Gender-ing ELT Classes Across the Globe;
- English Language Teacher Education in Ukraine // Gender Matters in ELT Education:
International Pre-Service Teachers’ Perspectives.