Наукова тема кафедри: “Комунікативні, когнітивні й прагматичні особливості англійської мови та системне формування іншомовної компетенції”
Профіль кафедри у Google Scholar
На кафедрі діють дві наукові школи:
1. “Художній текст в емпіричному вимірі”, керівник — канд. філол. наук, проф. Чеснокова Ганна Вадимівна
Школу засновано у 2012 році.
Основні напрямки досліджень:
- обґрунтування емпіричної парадигми дослідження культурних артефактів як такої, що заповнює теоретичну і методологічну прогалину у розвідках реакції читача;
- подальша розбудова емпіричних вчень, теорії висунення у художньому тексті зокрема;
- вивчення реакції читача на художні твори та інші типи текстів із застосуванням підходів лінгвостилістики й дотичних суспільних наук на основі новітніх методик аналізу даних;
- дослідження міжкультурних асоціативних зв’язків між семіотичними відповідниками в художніх та медійних текстах;
- виокремлення крос-культурних відповідників між засобами художньої експресії та стилістичними засобами впливу на читача у літературних традиціях різних країн;
- з'ясування гендерної специфіки літературних творів та сучасного медійного дискурсу.
2. “Германські історичні студії: розвиток динамічних мовних систем”, керівник — докт. філол. наук, проф. Буніятова Ізабелла Рафаїлівна
Школу засновано у 1996 році.
Основні напрямки досліджень:
- англійські граматичні студії у синхронії та діахронії;
- германські студії в історичній площині (морфологія, синтаксис, словотвір давніх германських мов);
- лінгвокультурологічні студії: структура, семантика, прагматика мовних одиниць (на матеріалі давніх германських мов).